fredag 14 mars 2014

Flytt del 1

När klockan nästan var 10:00 kom jag till gamla huset och såg att man faktiskt hade hunnit packa allt. Otroligt! Dock var flyttfirman inte på plats ännu.


Alla våra saker fick plats i vardagsrummet.



Sen kom de och fick en himla fart. På två timmar hade de fyllt tre bilar och var beredda att åka till nya huset.


Jag åkte för säkerhets skulle förbi det nya huset tidigare på morgonen och såg till min fasa att man fortfarande jobbade i rummet där vi ska förvara alla våra saker fram tills dess att renoveringen blir klar. Jag fick lite snurr på mannen som skulle göra klart golvet. Han satt annars mest bara och rökte. Ägarinnan lovade att det skulle bli klart på en timme.


Jag tycker nu mest synd om Iyem och hennes familj som nu måste bo på denna byggarbetsplats. Ägarinnan till huset hade lovat att maid quarters skulle vara helt klara idag, men det var de inte heller.


Man höll fortfarande på och målade och det återstår en hel del städning innan det blir beboerligt. Iyem flyttar i alla fall ikväll och man har lovat att det ska bli klart där under dagen.


Så här ser köket och matsalen ut i nya huset. Mycket arbete återstår som synes.


Kökssnickerierna börjar komma på plats.


The master bedroom får tydligen en glasvägg och glasdörrar till badrummet. Det blir glasväggar till badrummen även i barnens rum.


Hallen en trappa upp - man ser takterassen och på andra sidan gästrummet som ligger i ett eget litet hus.


Det är fredag idag vilket betyder fredagsbön. Veckans viktigaste. Arbetet i huset står därför still en timme mitt på dagen och flyttkillarna får därför snällt vänta innan de kan köra över alla saker. Vid 14-tiden ska golvet vara klart. De får dessutom hoppa mellan vattenpölarna när de ska bära in grejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar