fredag 14 mars 2014

Kristal

På hotell Kristal har tiden stått helt stilla sedan vi bodde här för tre år sedan. Vi har en precis likadan lägenhet som sist - enda skillnaden är att vi denna gång bor på våning tre istället för sju. Lägenheterna är minst sagt sunkiga. Allt är lite gammalt men det funkar ett tag. Barnen tycker att det är så skönt att det är gångavstånd till skolan. De får sova en halvtimme längre på mornarna vilket är mycket värt. Vår chaffis har det lite lättare också och slipper skjutsa barnen till och från alla träningar. Idag hade Sara en tidig morgonträning i volleyboll inför en turnering i helgen. Träningen började redan 05:45 så chaffisen var nog glad att slippa vara på plats så tidigt.

Så här ser det ut i vår lilla lägenhet. Vardagsrummet nedan.


The Master Bedroom.


Barnens rum som inte har något fönster.


Pentryt. Vi har ganska mycker saker med oss vilket syns nedan.


Det går inte att laga så mycket mat här så det kommer nog mestadels bli room service och take away-middagar för oss den närmaste tiden. Jag har några portioner fryst mat med mig som vi kan varva med när vi tröttnar på restaurangmaten.


Igår var jag på jakt efter en kabelränna som kommer att behövas för att sätta upp våra nya kopparlampor. Jag ska få offerter på en sådan specialtillverkad med rätt mått från två olika ställen. Den kommer inte att bli grön.


Sen lunchade jag med Isabelle på PIM. Sprang även på Mari efteråt som jag tog en fika på Starbucks med. Vi fick då prova på deras nya iskaffe med hasselnötssmak och blev snabb tillfrågade om vi ville vara med på bild. Synd att bilden som togs med min telefon inte blev så bra. Iskaffet var gott, med så sött! Indonesierna älskar socker och sötar allt hysteriskt här. Tydligen är alla drycker som säljs här mycket sötare än motsvarande i andra länder.


Jag gick även förbi huset igår för att se hur packandet gick. Sådär tyckte jag. I Sverige packade två killar alla våra saker på en dag. Här har man estimerat att det kommer att behövas tre hela dagar för sju killar. Och ja, med det tempot så behövs minst tre dagar. I onsdags packade man bara Saras rum. Och då hade jag ända kört bort alla kläder redan. Det enda som fanns i rummet var hennes saker, en säng och en byrå där jag redan tömt alla lådorna.

Idag ska flyttlasset gå. Jag ska snart till huset för att hjälpa till att köra grejer så vi hinner klart i tid. Ikväll har Nordiska klubben pub-kväll på hotellet så vi har krypavstånd hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar