måndag 17 mars 2014

Tennislunch

I fredags var det pubkväll med nordiska klubben nere på puben Satu Lagi på hotell Kristal där vi nu bor. Det var dock inte så många som dök upp denna gång. Jag var nere med Sara och åt middag och träffade bara en handfull nordiska medborgare. Vi konstaterade dock att alla de nordiska länderna - utom Island, var representerade i den lilla skaran. Sen åkte jag och Chrille vidare till Eastern Promise eftersom Cris hade ordnat ett surpriseparty för Anker som fyllde år.


I lördags var barnen upptagna med sitt - Sara spelade en volleybollturnering på BIS och hennes lag vann hela köret. Hugo var hemma hos Theo nästan hela helgen. Chrille och jag gick därför och åt lunch på the Cheesecake Factory på egen hand. Ostkakorna var fina, men maten var inte något vidare tyvärr. Serveringspersonalen  var bland det sämsta vi har sett i Indonesien hittills. Chefen stog och tittade ner i sin telefon hela tiden, medan vår servitör fingrade noga längst hela teskeden och sugröret innan han omsorgsfullt stoppade ner dem i teet respektive Chrilles dricka. Fy!


På lördagskvällen blev det bio för oss då vi såg Pompeji. Barnen var inte med då heller vilket var synd eftersom det var en riktig matinefilm som de nog båda hade uppskattat.
I söndags spelade Chrille och jag golf på Pankan. Det var länge sedan vi två var ute och spelade tillsammans och vi fick en mycket härlig eftermiddag. Vi spelade bra båda två men jag var något bättre och vann. Jag gick runt på bara 91 slag vilket jag inte gjort på bra länge.


På söndagskvällen spelade Hugo fotbollsmatch med ASA-gänget. De spelade inget vidare tyvärr och förlorade sin semifinalsmatch i den turnering mot lokala indonesiska skolor som ASA har organiserat under terminen.


Sara hängde med och tittade på brorsans match också. Hon och Chrille sparkade boll i en av pauserna.


Sara hade också spelat match med ASA tidigare på dagen och tjejerna kom tvåa i sin turnering. Sara som hade varit kapten fick med sig nedanstående tjusiga pokal hem.


Idag måndag har det varit tennis som vanligt. Vi spelade först och möttes upp igen efter en dusch för att äta lunch tillsammans hemma hos Christiane. Det var Christianes avskedslunch eftersom hon snart flyttar hem till Frankrike igen.


Christiane fick en tjusig tavla och en mugg  - båda med bilder av oss alla på.


Christiane har brutit foten - oturligt nog nu när hon ska flytta, och sitter därför i rullstol. Hon serverade dock mousserande vin med fast hand så snart Elsa hade bett bordbönen.


Som vanligt var det potluck - det vill säga knytis och det fanns så mycket gott att äta! Idag åt vi bland annat stekt kyckling och majsplättar från Indonesien, marinerad fisk och en risrätt från Japan, en ört- och rissallad från Vietnam, curryägg från Australien, chicken tortillas och flera andra sydamerikanska godsaker samt en massa goda sallader. Jag hade bidragit med tzatziki och baguette eftersom jag har så begränsade matlagningsresurser för tillfället. Till efterrätt åt vi också en fransk citronpaj, tiramisu och en fantastisk Pavlova. Nu behöver jag definitivt inte äta något mer idag.


Allt var så himla gott!

1 kommentar: