lördag 29 mars 2014

Semester!

Igår hade vi en stillsam dag - barnen och jag var lite småförkylda och vi var allihopa fortfarande trötta efter den nästan helt förlorade natten då vi reste. Vi vaknade därför sent och missade frukosten. Det gjorde ingenting eftersom strandrestaurangen serverar snacks hela dagarna.

Barnen vilade sig sedan på rummet nästan hela dagen. Engström var den ende som var rastlös höll sig aktiv.

Jag funderade mest på om jag skulle ligga i hängmattan....

...eller i en solstol på stranden. Stranden vinner alltid eftersom det är en helt fantastisk strand vi har hamnat på. Det är så rent och fint och vattnet är alldeles klart. Det är fin sandbotten överallt och inga läskiga maneter. Det finns dock farliga strömmar så man ska inte simma för långt ut. Vi träffade på en dansk kille igår som precis hade varit med om en läskig händelse då han skulle ge sig på att livrädda ett asiatiskt par som höll på att drunkna. Han hade ingen livboj med sig och de höll på att dra ner honom i vattnet. Lyckligtvis kom det några livräddare och hjälpte till. Det asiatiska paret fick man sedan göra livräddning på när de väl var uppe på land igen. Man ska simma parallellt med stranden för att komma bort från strömmarna som kan dra en ut.

Lilla Bafs.

Vi var tillbaka på strandrestaurangen även på kvällen och där måste man boka bort. Det var bordservering där och maten var riktigt bra. Maten är även bra på resortens stora restaurang och där är det alltid buffe som gäller.

Det är show varje kväll. Första kvällen bjöds det på en stor komedishow medan gårdagens tema var Asian Music Awards. Det var inte många artister vi kände igen - trots att man spelade de stora asiatiska hitsen. Som tur var fick Psy avsluta det hela och vi kunde digga med i en låt i alla fall.

Det är nog inte ens halvfullt på hotellet vilket är ganska så skönt.

Vi tog en sista drink vi poolen där en trubadur underhöll så gott han kunde. Han blev något överröstad av musiken inifrån baren där personalen gjorde sitt bästa för att få folk att dansa med i alla koreograferade danser.

Idag har alla utom jag varit mycket aktiva. Chrille har tränat golf och spelat både vattenpolo och fotboll på eftermiddagen. Barnen har hängt på Teens Club hela dagen och roat sig med archery, badminton, trapets och basket bland annat. Vi lämnade golklubborna hemma denna gång eftersom vi alltid spelar så mycket golf på semestrarna annars. Jag har läst på stranden.

Poolområdet.

Vi bor på trean i detta hus.

Stranden vid solnedgång.

Idag är det poolparty med cirkusföreställning och dresscoden för kvällen är white.