lördag 22 oktober 2011

Äntligen lite regn

Igår fredag var jag ute och spelade golf med en indisk tjej, Vimi. Våra killar spelar i samma fotbollslag. Vi var ute på Pangkalan Jati och åt lunch efteråt. Hon har bott här i tre år och känner till många bra krogar. Vi ska gå på hennes indiska favorit i nästa vecka och hon ska hjälpa mig att välja ut godbitarna på menyn. På kvällen var det pubkväll med Nordiska Klubben på Murphy's, en trevlig irländsk pub i närheten. Jag fick gå själv eftersom Chrille inte var hemma. Jag fick även äta middag i min ensamhet då barnen åkte till sina kompisar på sleepover direkt efter sina baket- och simträningar. Sara var hos Catherine och Hugo hos Pedro.

Idag var det tidig morgon för Sara som hade fotbollsmatch. Hugo hade också det - något senare på dagen. Sara och Amelia kom och tittade på hans match. De vann, medan Sara förlorade - som vanligt. Hon spelar i ett ganska så kasst lag och de har förlorat alla sina matcher hittills. Hugos lag har vunnit alla sina. Tvärtom alltså mot hur det såg ut när vi bodde hemma i Sverige.


Som vanligt var det snacks efteråt. Donuts är nästan standard.


Ikväll blir det en lugn afton för mig och Hugo då vi väntar på Chrille som väntas landa 19:40. Sara är på sleepover även idag.

Regnsäsongen verkar också ha dragit igång. Det har regnat en stund både igår och idag. Äntligen. Det är så skönt då hettan har varit tryckande under en längre tid. De säger här att om regnsäsongen kommer igång sent, kommer det att regna mycket när det väl börjar regna. Det väntas alltså bli mycket översvämningar i Jakarta i år. Tur att vårt hus ligger någorlunda högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar