tisdag 25 oktober 2011

Vardagsliv

Fullt schema är det som gäller. För alla. Hugge har tuffa pass på måndagar då han både har basket- och fotbollsträning efter skolan. Igår gjorde han dessutom illa foten på basketen, men kvicknade till efter en rejäl mellismacka och var med på fotbollen ändå. Idag tisdag fick han dock vila sig från ännu en fotbollsträning. Jag har nu också köpt ett par riktiga basketskor till honom så fossingarna får mer stöd. Det var inte lätt att få tag på ett par i storlek 39 då de flesta basketskor som säljs här är i storlek 40 och större. Jag köpte till slut ett par i storlek 40.5, men storlekarna i detta märke ska vara små. De var bara lite för stora.


Sara åkte iväg till sin fotbollsträning. Så fort de gick ut på planen började det att regna och åska, så hon fick glatt vänta en bra stund på mamma som var och köpte ovanstående skor.

Idag var det styrelsemöte med Nordiska Klubben för min del. Vi sammanträdde på Koi i Kemang och kunde käka lunch där efteråt vilket var trevligt. På vägen hem såg jag en fullastad moppe som fick problem i en brant backe. Moppen stegrade sig och föraren körde in i en annan moppe. Lasten, bland annat en påse ris tror jag att det var, ströddes ut över vägen. Passageraren bakpå fick ta en och annan smäll.

Denna lilla gata ligger inte så långt ifrån oss. Den är så smal så man inte kan möta en annan bil just här. Det brukar därför stå en kille högst upp i backen och en längst ner. De dirigerar trafiken och får lite betalt av de som passerar. Detta är ett ganska vanligt jobb här i Jakarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar