torsdag 20 oktober 2011

Student led conference på Middle School

Idag var det föräldramöten på Middle School. Hugo var därför ledig från skolan med untantag för mötet med hans lärare Mr McKibben vid lunchtid som Hugo själv höll i. Sara var tvungen att gå upp som vanligt och väckte också brorsan i vanlig tid - klockan 06:00. Inte så bra, då han kom i säng mycket sent igår kväll.
På mötet visade Hugo mig vad han hade gjort i skolan. Bland annat fick jag lyssna på något som kallas 'Garage band'. Han hade skrivit en historia som han sedan hade läst in och lagt på bakgrundsmusik till. Mycket bra. Hans lärare öste sen beröm över honom och som mamma blir man så stolt att man blir tårögd. -"He is doing excellent work, he is extremely polite, friendly" och så det nya ordet jag lärde mig idag "conscientious".


Hugo i sitt hemklassrum.


Efter mötet i skolan åkte vi till PIM då Hugo ville klippa sig. Han var så trött på sina långa polisonger - något som även Chrille uppmärksammat och därför kallat honom för Wolverine ett tag.


Han blev mycket nöjd med sin frisyr.


Min bokklubbskväll igår blev mycket lyckad även om boken vi hade läst ogillades skarpt av de flesta. Vi hade läst Yvonne Hirdmans 'Den röda grevinnan' och jag gav den betyget 3. Trots många avhopp blev vi sex tjejer till slut och drack en massa vin efter bokrecensionen. Det var därför tungt att gå upp till bahasalektionen hemma hos Claire i morse.

Chrille åkte på tjänsteresa till Shanghai tidigt igår. Jag hade gärna följt med, men blev tyvärr inte medbjuden. Han kommer hem först på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar