onsdag 19 oktober 2011

Kameleont?

Igår kväll var det storkok inför dagens bokklubbsmöte hemma hos mig. Jag har lagat både rödbetessoppa och tomatsoppa. För ett helt kompani. Idag har jag fått veta att hälften av läsarna inte kan komma....


Barnen kom hem trötta efter fotbollsträning. Hugo vägrade vara med på bild trots att han fick en jättebra nyhet. Han är en av de 16 som ska få vara med i U13 All Star Team med killar från olika skolor här i Jakarta. Han är yngst i gänget. De ska spela en miniturnering mot Malaysia i december bland annat.


Idag har jag spelat tennis och sen legat vid poolen och läst läst de sista hundra sidorna i boken som ska vara utläst till ikväll. Jag har då haft sällskap av denna ödla. Iyem jagade ut den då den inte hittade ut själv. Den var säkert  30 cm lång och tydligen har de vassa tänder. Iyem sa att de ändrar färg så jag antar att det var en kameleont.


Den vilade sig på vår trollslända en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar