tisdag 26 juni 2012

Det mesta regnar bort...

De svenska tidningarna skriver sida upp och sida ner om semestervädret just nu och det är ingen rolig läsning. I år är det den kallaste junimånaden i Sverige på 20 år och den regnigaste starten på sommaren på över hundra år! Det känns. Igår vaknade vi upp till denna gråa vy och 13 tappra grader. Idag är det marginellt bättre.


Saras fotbollsläger, Zlatan-camp, drog igång igår. Jag trodde att hon skulle frysa ihjäl under dagen. De spelar fotboll på Lidingövallen mellan 09:30 och 15:30. Hon var kall, genomblöt och helt slut när hon väl kom hem och sov säkert i två timmar på eftermiddagen.


Hugo har varit hemma hos Eric ända sedan i söndags kväll då vi alla var i Bromma på middag. Så mysigt! Hugo hann alltså knappt hem och vända från Yxlan.

Igår uteblev golfen för Chrille - enbart på grund av vädret, och vi var och åt lunch med Bärsan och Loisan på Tures. Grabbarna träffades även på en killmiddag på kvällen.


Jag mår bättre nu även om jag fortfarande är lite matt emellanåt. Jag tog det lugnt igår kväll, men orkade med en runda på stan efter lunchen. Jag är så less på att bara ligga hemma framför TV:n. Jag köpte bland annat fina svenska kalsonger till killarna i familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar