torsdag 28 juni 2012

Sommar?

I tisdags var jag och Chrille ute och spelade golf på vår hemmabana - Lidingö GK. Dagen kändes som en riktig höstdag. Det var kallt och regnigt emellanåt så vi gav upp efter bara åtta hål. Jag orkade heller inte svinga fullt ut.


På kvällen var vi och Edinarna på en urgod middag hos Kattis och Dobis. De bjöd på bland annat en god stekt gravad lax.

Igår onsdag spelade maken golf, medan jag ordnade med lite praktiska saker på dagen. Jag har ännu inte fått tillbaka orken, så istället för att springa gick jag runt vår fina runda vid Kyrkviken och lyssnade samtidigt på P1:s sommarprogram.





På kvällen var det utgång på stan. Vi fick skjuts in med Loisan. Härligt att solen också orkade titta fram.



Chrille följde med på tjejernas fördrink innan sin grabbträff.


Vi tjejer ville sitta ute - med filt och värmelampa på så gick det att göra det i den kalla sommarkvällen. När regnet väl kom fick vi dock ge upp den tanken. Alla gäster som inte hade turen att sitta under ett parasoll på Berns Bistro fick hastigt söka skydd under tak. Fåglarna passade då snabbt på att kalasa på det kvarlämnade.


Vi fick ett bord inomhus istället. Det är så härligt att få träffa alla. Men jag kan dessvärre inte rekommendera restaurangens Pot au feu - tre tunna små revben utan kött på och bara potatis och korv som huvudingrediens istället för den utlovade kalven. Dessutom fick jag in min mat nästan en timme senare än de andra. Man tycker att restaurangen gott kunde ha bjudit på en efterrätt, men icke. Dålig service rakt igenom. Synd på ett sådant trevligt ställe.


212 hade precis gått när jag kom fram till Ropsten med T-banan så jag gick hem från centrum. Det var en fantastiskt fin sommarkväll. Men himmel vad kallt det var - jag frös som tusan!


Jag och barnen fick fina presenter från Jeanette också. Jag älskar mina guldträskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar