måndag 4 juni 2012

Sista helgen i Jakan på ett tag

Vi åker hem nu på torsdag och nedräkningen inför hemresan har så börjat.
Men vi har fullt upp hela gänget in i det sista. Det är mycket som ska hinnas med.

Hugo hade fotbollsturnering halva lördagen och förutom det har han umgåtts med sina killkompisar precis hela helgen. Det var sleepover hos Yaa i fredags och hos oss i lördags. Sen ordnade han och Jonathan en surprise i söndags för Pedro som nu flyttar till Nigeria. Tolv killar var och lattjade med BB-guns och käkade pizza på Marziano efteråt.

Jag och Chrille var och spelade golf på Pankan - det vill säga Pangkalan Jati, i lördags. Vi köpte bollar hos lilla gubben vid hål tre.



Sen var det hej då-middag på kvällen hos Gunilla och Dick som nu flyttar hem till Sverige. Det är så sorgligt att behöva säga hej då till folk som man kanske aldrig mer får träffa.

Sara har avverkat ett antal kalas och varit på sleepover även hon. Idag ska hon själv ha kalas. Ett lasergame-kalas. Jag har köpt fina cupcakes till detta bland annat.


Nu ska jag vila mig en stund innan det är dags att åka iväg till kalaset. Jag mår lite halvrackigt och är trött och kallsvettig hela tiden. På gränsen till feber. Det är någon skit som går för det är fler än jag som har samma symptom. Annars har det varit flera fall av dengue här på sistone, och de som fått det nu bor i närheten av Pondok Indah Golf Club som verkar vara ett dengueinfekterat ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar