tisdag 12 juni 2012

Fotbolls-EM

Sara går i sin gamla klass denna vecka och igår var det utflykt till Breviksbadet. Då hakade även Hugo på. Trots att vattnet i bassängen är uppvärmt hade det varit ganska så kallt att bada. Lufttemperaturen hade inte kommit upp i mer än blygsamma 18 grader mitt på dagen och om solen går i moln blir det ju kallt. Tur att det finns bastu där i alla fall.

Jag åkte in till stan och käkade lunch vid Hötorget med Anna - en Skanskakollega, och blev lite uppdaterad på vad som hänt på jobbet sedan sist. Sen gick jag en lång promenad genom halva staden bort till våra gamla hemkvarter på Gärdet och Fältis.



Jag passade också på att reklamera två par skor som jag köpte förra sommaren. Jag hann då inte mer än landa i Jakarta förrän båda paren sprack i sömmarna. Jag lyckades att få tillbaka pengarna trots att jag inte hade kvittot kvar. Bra service där Angela C.!


På kvällen var det Sverigepremiär i fotbolls-EM och vi var laddat gäng när vi satte oss framför TV:n. Så trist att det inte räckte hela vägen. Zlatan var bra i alla fall.


Vi tröstade oss med chips, popcorn och rosé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar