torsdag 31 maj 2012

Charity

Denna vecka har handlat mycket om charity för min del. I måndags var det festkommittémöte där jag och Isabelle presenterade ett nytt sponsorupplägg för Nordiska Klubbens kräftskiva. Vi enades om att köra vidare enligt det nya förslaget vilket känns kul. Kräftskivan är klubbens stora årliga tillfälle att samla in pengar till våra charityprojekt.

I tisdags hade BWA, the Brittish Women Association, sin stora sommarbasar på hotell Grand Kemang. Det som var lite extra kul var att Gitte och Gunilla hade ett stånd där de sålde sina nyframtagna produkter. Efter ett kort och intensivt besök på basaren jobbade jag och Isabelle vidare med sponsorerna.


Igår onsdag var det charity-golf på Matoa GC, även det organiserat av BWA. Man kunde köpa mulligans för 5US$ stycket och drinkar ute på banan från en liten utmyckad bil som körde runt. Han missade oss dessvärre. Jag spelade med danska Pia samt nya zeeländskorna Amy och Donna.


Vi var inte det starkaste laget igår....men jag hamnade bra nära både längsta drivern samt närmast hål på en par 3:a. Det saknades bara en meter för att vinna längsta drivern. Synd att man inte vann då det delades ut fina priser efteråt.


Vårt lag hade inte kommit överens om någon enhetlig klädsel, men dagens dresscode var blå-vit-röd. Det delades ut priser för bästa klädsel också och vann gjorde ett gäng australiensiskor som såg ut som flygvärdinnor hela gänget.


Igår kväll hade jag även bokklubb hemma hos mig eftersom Lise - som egentligen skulle ha hållit i den, fick förhinder. Vi var tio personer som diskuterade boken om Zlatan igår. Den fick ett ganska hyfsat betyg. De sista gästerna gick klockan 01:00 så jag var lite mör imorse när klockan ringde 06:00 som vanligt. Jag kunde lyckligtvis somna om när barnen väl var uppe och sov då ett par timmar till. Vissa dagar är det lite extra skönt att inte behöva gå till jobbet...

Jag har idag varit och hälsat på Cris och hennes lilla bebis Sofia. Jag köpte fina blommor i Kemang på vägen.


Nu ska jag sätta mig och ringa några potentiella sponsorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar