tisdag 22 maj 2012

Full styrning...

...idag igen. Vi hade först bahasalektion hemma hos mig och sen hade jag flera punkter på programmet att bocka av. Jag åkte först till Poins Square och köpte en ny printer då den gamla plötsligt gick sönder. Det gick inte att reparera den eftersom det nuförtiden är dyrare än att köpa en ny.


Teknikern, som tittade på den gamla printern, sa att felet berodde på att vi använt färgpatroner som inte var original. Vi hade beställt patroner från Inknet i Sverige. Jag vet inte om detta stämmer, men printern var ganska ny så jag ska aldrig mer köpa generiska patroner via nätet.


Därifrån åkte jag vidare till Kemang Village där det idag var Summer Bazaar.


Bland annat denna fina korg fick följa med hem därifrån.


Då jag ändå var i krokarna åkte jag förbi Meja-Meja, en affär som säljer bord. Affären drivs av Janti som är inredningsarkitekt och har familj i Sverige. Vad världen är liten! Förutom inredningsuppdrag säljer Janti bord och även lampor i en affär bredvid som heter Lampu-Lampu. Man kan specialbeställa möbler från henne då hon har egen verkstad. Det är bra priser och hon är duktig på att rita upp möblerna. Jag har köpt mitt soffbord hos henne och nu har jag ritat upp en TV-bänk, ett badrumsskåp och en bardisk till köket.


Från Janti tog jag hemvägen förbi Jalan Benda och min resebyrå där.


Jag har nu bokat och betalat alla flybiljetter och resebyrån hjälpte mig också att boka hotell på Gili Trawangan som vi ska besöka i sommar med Helena och hennes familj. Alla hotell som jag var i kontakt med själv var nämligen fullbokade.


Iyem har köpt avmaskningspiller till oss igen. Det börjar bli dags för det nu. Tredje gången gillt. Man tar ett piller varje halvår och det betyder ju att vi snart har varit här i ett och ett halvt år. Gud vad tiden går fort.


Nu väntar snart konsert i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar