fredag 18 maj 2012

Gili Tralala - again!

Igår tog vi oss från Jakarta till Gili Trawangan. För Sara och mig var det ett kärt återbesök. Vi var ju här för bara två månader sedan.
Resan gick jättebra då allt bara flöt. Det regnade i och för sig hysteriskt när vi satt i taxin på Lombok, men regnmolnen stannade som tur var kvar över bergen på den stora ön.

Vi tog en fullpackad båt över till Gili Trawangan.

Hoppade iland...

... och tog en Gili Mercedes bort till hotellet.

Lunchen intogs på Scallywags där jag och Sara bodde sist. Där sprang jag på min golfkompis Valentina som också är här med sin familj. Gili är populärt hos Jakartaborna.

Himlen såg riktigt mörk ut ett tag, men molnen lättade och det bildades en fin regnbåge över Lombok.

Vi mötte därefter upp våra Jakartakompisar som hade kommit hit redan på onsdagen. De flesta bor i privata villor på Kokomo.

Vi och Mats & Linda bor på Villa Ombak där vi tog igen oss vid poolen på eftermiddagen. Några av oss skulle då ta ett uppfräschningsdyk inför dagens dykning.

Det tyckte alla barnen var så spännande.

På kvällen blev det fördrink hos Gunilla & Dick på Kokomo. Gången mellan alla villorna där är så fin.

Och det blev middag på deras restaurang också. Kokomo ägs av en australiensisk kvinna som berättade flera spännande saker om Gili för oss igår kväll. Hon driver flera hotell här sedan tio år tillbaka och har även ett privat hus på ön. Det är tydligen stora problem med droger här, men de magiska svamparna är helt lagliga. Vi åt dock inte några igår kväll. Fredrik blev kallad för 'the lovely lady in red' hela kvällen.