söndag 27 maj 2012

Tjejlördag

Igår lördag hade jag och Sara en heldag tillsammans. Det händer inte så ofta. På sena eftermiddagen åkte vi in till PIM och fönstershoppade innan vi käkade middag. Som vanligt när det bara är jag och Sara som är ute och äter så brukar det bli på restaurang Sushi Groove. Den ligger på restauranggatan högst upp i shoppingcentrat.


Man sitter vid långbord vilket ska uppmuntra till nya möten. De flesta här sitter dock lutade över sina mobiltelefoner så det är inte ofta man börjar prata med någon. Vi har sett par som är ute och äter tillsammans och knappt pratar med varandra utan bara håller på med sina mobiler.


Jag beställde seaweed sallad till förrätt. Den var god förutom det hyvlade fiskskinnet ovanpå.


Sara vågar aldrig testa någon nytt och tog sina vanliga sushibitar med lax på. Jag vågade mig på att beställa in en japansk pannkaka. Det var lax, vårlök och ost i den bland annat. Över förväntan god men ganska mäktig.


Sen gick vi på bio. Det enda som gick vid lagom tid igår var 'Bel Ami' som bara var sådär bra. Vi hade hoppats på en riktig tjejfilm, men handlingen var kanske inte helt optimal för Sara. Filmen handlade mycket om otrohet bland annat.


Jag somnade före barnen igår kväll och vaknade därför urtidigt idag. De låg uppe och tittade på 'Djungelns drottning' - en dokusåpa som verkar vara i en klass för sig.

Kul att Loreen vann Eurovision Song Contest igår kväll. Man hör den låten till och med här i Jakarta ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar