lördag 5 maj 2012

Hugge hemma igen

Nästa helg ska vi gå på en stor bal igen - denna gång är det Brittish Women Associations Fashion Show. Det är stor modevisning under middagen då tror jag. Jag och Linda var därför ute och letade klänning i torsdags. Linda hittade en redan i första affären, men mig gick det trögare för. Jag kom bara hem med ett par skor som jag hittade billigt i en outletaffär för skor.


Igår fredag var jag bjuden på indonesisk frukost hemma hos Veronica efter tennisen. Veronika är indonesisk, men gift med en svensk kille och deras son Oscar går i Saras klass. Veronica bor i ett helt fantastiskt hus. Hon arbetar extra som dekoratör i ett shoppingcenter här i Jakarta och är duktig på att pyssla och dekorera även hemma. Vi bjöds en god Soto Ayam, det vill säga kycklingsoppa med nudlar och andra tillbehör. Istället för kaffe bjöds det på blommande lyxte. Vi var totalt fyra stycken och alla fick olika blommor i sina teet. Man släppte ner en rund boll av grönt te i vatten och då öppnades bladen och ut kom en blomma. Fantastiskt fint. Jag fick en dragon flower-blomma i mitt te.


På eftermiddagen kom också Hugge hem från sin resa och han hade haft det så kul. Jag hade handlat stora goda biffar som jag tänkte att vi skulle ha till middag och sedan ha ett härligt fredagsmys tillsammans nu när hela familjen åter var samlad.


Det blev inte så som jag planerat. Hugo kom hem, duschade och åkte till Pedro på en sleep-over. Chrille tog en fredagsöl på Loewy´s. Jag och Sara gick då på bio och såg ´Mirror, mirror´ som vi båda tyckte var jättebra.

Jag satt igår på eftermiddagen också och försökte beställa flygbiljetter för åtta personer till i sommar. Vi ska resa runt en del så det var många biljetter som skulle beställas. Efter två timmar gav jag dock upp. Det verkade vara något fel på Lion Airs hemsida och allt bara låste sig hela tiden - jag vet inte hur många gånger jag hade knackat in alla namn. Jag åkte istället till en resebyra i Kemang och de har nu bokat alla biljetter åt mig.

2 kommentarer:

  1. Tack för du fixar med biljetter! Du köper så mycket snygga saker Helena tiden. Hoppas du har börjat fila på en topp 10 lista på shoppingställen jag inte får missa när vi kommer. Handväskor framför allt ;). Ska bli så kul och få se allt live! Kram Helena

    SvaraRadera