tisdag 15 maj 2012

Tisdagsbestyr

Idag var det fullt program som vanligt. Jag och Gunilla spelade tennis redan klockan 07:00 på morgonen och sen gav mig mig ut på stan då jag hade många ärenden att uträtta. Jag var bland annat ute på Pasar Mayestic igen och hämtade allt det jag låtit sy upp.


Det luktar ganska fränt på vissa ställen vid basaren. Sophanteringen är tyvärr inte lika organiserad som hemma i Sverige.


Jag köpte också ett rumah monyet, eller aphus, till vår lilla apa så han har något att klättra på. Apan som bor alltså fortfarande hos oss. Vår gardener har fått äran att städa i trädgården där apburen nu också är. Han är rädd för apor, men får god hjälp av Iyem som verkar tycka att det är jätteroligt att ha en apa i huset. Hon matar den med bananer varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar