torsdag 16 augusti 2012

Inget alls särskilt...

... har hänt här sedan sist. Bara det gamla vanliga. I söndags var det monopolmatch innan golfen. Sen hade jag och Chrille en kanonrunda på eftermiddagen. I ett härligt väder. Alldeles lagom varmt var det vilket ju inte är så ofta.


Sen har vardagen tagit vid med stormsteg. Jag har fixat en massa praktiska saker med skolan såsom att hämta nytt tillstånd för bilen så vi kan köra in på skolområdet och köpt nya gympakläder till Hugo eftersom några av de gamla har tappats bort. Igår var det också öppet hus på Middle School där vi föräldrar fick träffa alla nya lärare. Hugo har nu börjat i sjuan.


Jag har även hunnit med att shoppa en sväng mellan några ärenden. Hittade fina T-shirtar från Lacoste till Hugo som har önskat sig några nya fräscha sådana utan alltför stora tryck på. Hittade även fler byxor med extra långa ben till Chrille från Hugo Boss. 30 USD paret. Som hittat. 


Till mig hittade jag tre olika klänningar med tjusiga märken på insidan. Jag har även varit på möte med kräftskiveplanerargruppen i Nordiska Klubben. Jag och Isabell har också jobbat två dagar med sponsingen. Det går riktigt bra vilket är jättekul. Vi har sålt flera VIP-bord till partyt nu.


Barnen är trötta efter första skolveckan. Det är jobbigt att gå upp klockan 06:00. Eftermiddagarna har därför varit lugna. Hugo har då spelat en massa onlinespel med bland annat Eric i Sverige. Eftersom skolan i Sverige inte har börjat passar de på. Tidsskillnaden försvårar detta senare.


Sara har nu börjat i femman och då är det obligatoriskt att byta om till gympan. Det var det inte tidigare. De har fått varsin uniform och det är den som skall användas.


Saras nya lärare gav alla i uppgift att göra en kub. Där skulle man beskriva sig själv och sin familj, var man kom ifrån och vad man ville göra när man blir stor. Sara vill jobba på H&M när hon blir stor. Hon vill ha en familj och bo i Sverige.


Iyem lagade en förvånansvärt god soto ayam häromdagen. Förvånansvärt eftersom många javaneser äter endast för att leva och inte tvärtom. Maten smakar därefter så jag lagar mycket mat själv. Soto ayam är en kycklingsoppa med grönsaker, ägg och tunna risnudlar. På bilden nedan är allt förberett och det var bara på att hälla på den varma buljongen.


Till det stekte jag tempeh. Det är en indonesisk kaka gjord på jästa sojabönor. Man steker eller grillar den i bitar och kryddar med till exempel soja och chili. Urgott.


Barnens fotbollsträning har redan kommit igång. Mycket för att deras tränare är extra angelägen om att hans lag ska bli bra så han har lagt in flera pass i förtid. På höstterminen spelar båda barnen i en liga med mixade lag. Både killar och tjejer i samma lag alltså. Sara har fått Hugos gamla fotbollstränare Toto. Hon är ensam tjej i sitt lag - Germany, som är ett U13-lag. Det är flera killar i Hugos gamla fotbollslag med i det gänget. Flera killar som går i sjuan. Hon är lite orolig för det. Båda barnen är på extraträning just nu och det är skollov imorgon.

Chrille har varit ute och flöjtat några gånger denna vecka och ikväll är det min tur. Jag ska ut på tjejmiddag och säga hej då till Boel som nu flyttar från Jakarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar