tisdag 28 augusti 2012

Grannbyggen

Det är full fart i våra kvarter. Det byggs och byggs.  Från vårt sovrumsfönster ser man den lilla gränden och det är nu andra grannhuset på kort tid som får sig en ansiktlyftning. Det hamras och spikas ständigt. Även på helgmornar....
 
 
Idag har jag mest suttit vid datorn. Jag har mycket att ta tag i efter sommaruppehållet. Flera brevlådor som behöver tömmas. Idag jobbade jag i min roll som Sverigerepresentant i Nordiska Klubben och hittade flera mail från nyinflyttade svenskar i den mailboxen. Det har bland annat kommit hit en familj som har en pojke som är jämngammal med Hugo vilket är kul. Jag ska träffa mamman på lunch senare i veckan.
 
Jag håller även på och signar upp barnen på diverse aktiviteter men råkade på problem då jag inte kom in på skolans nät. Hugo tappade bort en bok i våras och jag var tvungen att åka till skolan och betala av en skuld på 11 USD för att kunna komma vidare med detta. Nu såg vi även Hugos betyg från vårterminen. Dem har vi heller inte kunnat komma åt och de var helt klart godkända.
 
 
Nu är båda barnen på fotbollsträning och även Chrille skulle också åka dit och titta. På lördag ska Sara och Hugos lag möta varandra i en match. Det ska bli spännande.
 
Imorgon väntar styrelsemöte med Nordiska Klubben så jag kan dessvärre inte träffa Torsten då. Han har kommit tillbaka till Jakarta från sin Baliresa, men vi får träffas senare i veckan. Sara är den enda som inte träffade Torra sist han var här och ser mycket fram emot att ses.
 
En trevlig överraskning idag var att Iyem kom tillbaka från sin semester redan idag. Ordningen är sålunda helt återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar