torsdag 23 augusti 2012

Långhelg med besök

I fredags var det röd dag här. Indonesien firade då sin självständighetsdag. Jag och Chrille var då ute och golfade på Pankan som vanligt. Vi gick tillsammans med en indones som tydligen semestrar i Europa varje år. Jag frågade honom om han då spelar golf. - 'Nej, det är för jobbigt för mig. Ni har ju inga caddies', sa han.
 
På kvällen sen fick vi besök från Kuala Lumpur. Chrilles bästis - Big John, som nyligen har flyttat från Jakan till KL är nu här på besök med Renee, sin indonesiska fästmö. De bor hos oss. John är ett riktigt party animal, så vi har varit mycket upptagna sedan han kom hit. Eftersom det dessutom är muslimsk storhelg - det muslimska nyåret firades i lördags, har vi haft en låååång partyhelg. Chrille var ledig från jobbet måndag och tisdag och barnen gick till skolan först igår onsdag. Våra gäster är kvar till på söndag. Och vår maid har semester. Vi har försökt skaffa en vikarie - en kompis till vår chaffis fru som tydligen var intresserad av att jobba lite. Hon var här en dag och har inte kommit tillbaka sedan dess. Mycket disk blir det.
 
En rolig sak var att Torsten och hans kompis Geri också kom förbi en kväll. De hade varit på en stor flott fest innan och hade med sig fantastiska rester till oss som vi åt till middag. Torsten var uppklädd till tänderna i sin nya tjusiga batikskjorta i handvävt sidentyg. Även Gitte och Kenneth var här på drink en kväll. De hade också varit så snälla och tagit med sig våra barn till Waterbom en av dagarna.
 
 
Barnen har fått klara sig på egen hand till stor del under de senaste dagarna. Geneba och Dennis son Alex var här hos oss i två dagar. Han gjorde franska crepes till efterätt en kväll.
 
 
 
Saras och Halle hängde mest hela helgen. De sov också över både hemma hos oss och hos henne.
 
 
Jag tog ut tjejerna på lunch en dag innan deras bio. Vi hamnade på restaurang Chopstix i Gandaria Mall där de har en något lustig tavla uppsatt på väggen.
 
 
Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Man tappar aptiten i alla fall.
 
 
Killarna bara hängde hemma och spelade spel. Hugo är nu helt beroende av sitt LoL. De badade också. Säkert i en hel kvart på hela helgen.
 
 
Idag har jag fått lite egen tid och passade då på att göra en mani-pedi. Jag testade gelnagellack för första gången. Det är en nyhet här och ska tydligen hålla mycket bättre än vanligt nagellack. I upp till tre veckor sa de på salongen.
 
 
Vi får väl se. Men en fantastisk sak är att lacket torkar blixtsnabbt under en UV-lampa. Man går därifrån med helt torra naglar. Otroligt!
 
 
Jag har även påbörjat en hårkur. Jag ska göra en keratinbehandling på salong en gång i veckan i fyra veckor och tvätta håret med nedanstående schampo däremellan. Jag hoppas så på att detta kan hjälpa mitt risiga hår.
 

2 kommentarer:

  1. Hur överlevde ni en hel helg utan en maid? Stackars er ;-)))

    SvaraRadera
  2. Det är tufft Mumlan! Hon är inte tillbaka förrän på onsdag tidigast...

    SvaraRadera