torsdag 9 augusti 2012

Svenska ambassaden

Idag åkte jag in till stan tillsammans med Chrille redan på morgonen. Vi tog en fika på hans kontor och sen åkte jag iväg till Jakarta Convention Center eftersom det är mode- och hantverksmässa där just nu. Tyvärr var inte denna mässa så bra. Det fanns bara en masssa batik och muslimska kläder som är populära just nu inför den stora helgen som kommer. Typiskt. Mässan jag var på i våras verkade ju vara så bra. Och då hade jag bara en halvtimme på mig.


Jag fortsatte vidare till Mega Kuningan och träffade Chrille igen. För lunch på Trattoria denna gång. Vägen dit är fylld av kontraster. Högt och lågt. Dyrt och billigt. Flotta krogar och mer mobila restauranger.


Efter lunchen gick jag förbi svenska ambassaden för att hämta mitt nya pass. Jag fick sitta och vänta i en timme och tjugo minuter trots att det bara var en person före mig i kön. Det är tydligen bara en person på hela ambassaden som klarar av att lämna ut pass mot ett kvitto. Jag blev galen när jag såg personen ifråga gå runt med kaffemugg tillsammans med honom som var framför mig i kön. Även han med kaffemugg. Jag röt då till och fick sen mitt pass på två minuter....


Jag passade även på att lämna visitkort och broschyrer om Nordiska Klubben på ambassaden. Något halvår försenat eftersom jag hela tiden har glömt bort det. Ett dåligt samvete mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar