onsdag 8 augusti 2012

Inställt bröllopsdagsfirande

Idag var det dags att återvända till vardagen igen. Skolbussarna kom lika tidigt som vanligt, först Hugos....


... och sedan Saras. Hon hade självklart sin nya skolväska med sig. Båda barnen var så förväntansfulla inför skolstarten. De var nyfikna på vilka nya klasser de nu skulle hamna i eftersom det är nya klasser varje skolår. Sara visste i och för sig redan innan att hon och bästisen Halle skulle hamna i samma klass så då var lyckan gjord.


Idag firar jag och Chrille vår 14:nde bröllopsdag. Dessvärre kände sig Chrille lite risig och kom hem från jobbet redan vid lunchtid. Vår inplanerade middag på stan fick därför ställas in. Jag fick i alla fall fina blommor. Två buketter till och med. En med fina liljor i och...

 

... en med 20 röda rosor - en varje år som vi har varit tillsammans.


Jag roade mig därför med att spela tennis, gå till frissan samt att göra iordning alla Idul Fitri-presenter till våra anställda och alla andra som också vill ha en slant inför den stora helgen som avslutar Ramadan. De som kör ut vatten, tidningar och sopor har i god tid lämnat brev med påminnelse till oss om just detta.


Sara var återigen hemma hos Halle efter skolan idag. Noah kom över till oss och hängde med Hugo på eftermiddagen. Grabbarna var så hungriga att jag var tvungen att ge dem middag tidigare än planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar