onsdag 29 oktober 2014

Hemma igen

Sista dagen på Bali checkade vi ut från vårt hotell och åkte till hotell W istället eftersom jag ville se deras beachrestaurang och bar. En lång och helt fantastisk bambu-allé leder in till hotellet från vägen och vi fick skjuts.


Vi beställde varsin dricka i baren och fick då ett band runt armen med tillåtelse att bada i den fina hotellpoolen.


Hugo och jag badade också länge i de extra stora vågorna. Det är tydligen alltid stora vågor just här vilket Hugo tyckte var kul. Stranden i Seminyak är annars mycket bättre än jag hade trott. Det är fin sand och inte en sten på botten. 


Tre killar pysslade under tiden med belysningen på beachrestaurangen och de hade Gunnebo-overaller på sig vilket var lite tossigt. Vi åt en lunch som inte var så bra som man kanske hade kunnat förvänta sig eftersom priserna på hotellet var skyhöga. Hugo beställde en marokansk pizza som enligt menyn lät otroligt god - in kom en halvmåne med några kluttar köttfärs på. 


Vårt plan gick precis när solen skulle gå ner och Birgitta och hennes familj var på samma plan. Tyvärr hade jag förträngt att jag råkat boka hemfärden en fredagkväll.... det var full cirkus i trafiken när vi väl hade landat i Jakarta. Det tog 40 minuter att bara ta sig ut från flygplatsen. Två och en halvtimme tog det att komma hem... grrrr.


Båda barnen hängde med sina kompisar hela helgen och var på sleepover båda två. Jag och Chrille spelade golf på lördagen och jag spelade då min bästa golfrunda någonsin. Jag kom in på totalt 83 slag och gjorde också två birdies - back to back dessutom. Jag vann brutto mot Chrille vilket aldrig har hänt förut. På kvällen var vi två på CITOS och åt goda nudelsoppor på Ramen 38. På CITOS var det full fart och ville man kunde man vara med och dansa.


Skolan drog igång i måndags och vardagarna går så rysligt snabbt. Denna vecka har jag spelat tennis, varit på pump, jobbat på booster hut, shoppat på AWA:s basar, strängat om våra tennisracketar, hjälpt en nyinflyttad tjej att handla lakan samt varit hos frissan. Bland annat. På vägen hem från frissan idag fick jag snällt hoppa ur ur bajayen i en brant uppförsbacke eftersom den inte orkade upp annars.... måste nog banta lite.


Hugo har varit på tryouts både igår och idag. Man tar nu ut varsity och junior-varsitylagen i basket. Han kom hem sent ikväll eftersom han också var tvungen - som han sa, att vara med på prisutdelningen för goda insatser i första kvartalets aktiviteter. Hugo spelade ju då i junior-varsitylaget i fotboll och fick ett fint pris av sin tränare ikväll - JV Coaches´choice 2014-2015. Han tyckte själv att det var oförtjänt eftersom de var många andra i laget som var minst lika bra eller bättre sa han. Jag tycker att han ska vara stolt.


Sara har också varit på tryouts i basket - uttagning till Middle Schools basketlag. De uttagna ska även få åka till Kuala Lumpur i februari. Sara var med på den turneringen förra året och kom med i år också. Hon vill dock inte att vi åker med i år....

Det har börjat regna lite nu. Då och då kommer det en skur vilket är så skönt. Det har varit hemskt varmt under den senaste tiden - temperaturen har legat på över 35 grader på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar