måndag 6 oktober 2014

Kinas och Cyperns nationaldag...

.... samt min födelsedag infaller den första oktober vilket firades big time denna gång. Kanske för att det var en födelsedag med ett jämnare nummer än vanligt. Dagen började med kaffe och god och indonesiensöt tårta på sängen.


Jag fick paket och kort från barnen och maken.


Dagens andra tårta serverades på tennisplanen. Vi spelar alltid tennis på onsdagar och denna onsdag fyllde både jag och Annie år.  


Annie - min birthday pal, är den som håller ihop vår lilla tennisgrupp.


Tuty hade köpt denna fina tårta till oss.


Det är ett fantastiskt härligt gäng jag spelar med. Vi är hela 22 damer eftersom många har upptäckt vår lilla grupp och joinat nu när vi spelar på JIS.



Efter tennisen blev det en snabbdusch och jag fick skynda mig in till stan eftersom jag blev bjuden på födelsedagslunch av Gitte, Isabelle, Birgitta, Mari och Pamela. Så himla trevligt det också. Vi satt ute på Potato Head. Jag fick en urtjusig present av tjejerna också - ett lyx-spa-behandlingspaket på hotell Dharmawangsa.

Firandet fortsatte med middag på La Na Thai på kvällen. Det är en thailändsk/indisk restaurang som har fantastiskt god mat och vi åt mat från båda köken.


Vi åkte sedan vidare till teater Jakarta för att se Broadway-föreställningen Stomp.


Teatern ligger i en park och var riktigt tjusig. Föreställningen var bra även om den kanske var lite för lång. Men det är alltid kul att komma ut och se och prova på nya saker.


Jag hade en otroligt bra födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar