fredag 30 september 2011

Bahasa-sms

Bahasalektionerna börjar ge utdelning. Det är så kul att förstå lite och börja kunna säga några enkla meningar på indonesiska. Jag är ganska så stolt över mig själv att jag nu börjar kunna sms:a med vår chaufför på hans språk.


Idag har jag annars jobbat mig varm. Först en snabb sväng till skolan med Saras glömda simkläder, sen vidare i full fart till ACE Hardware där jag hittade ett bra extrabord. Vårt runda räcker inte riktigt till om man är många har vi kommit på.


Sen direkt till golflektion med Vimi och Gunilla och där blev vi alla varma. Gunilla och jag fortsatte till favoritgalleriet Koncep för att kolla om hennes beställda bord var klart. Varje gång jag går in där hittar jag något jag inte kan motstå. Så även Gunilla. Idag bidde det ett litet kinaskåp till - ett blått denna gång. Så fint! Man står där och tvekar om man ska köpa eller inte, men då lyckas den andra alltid övertala en. "Bara man går in på IKEA gör man ju av med 1600 kr" är dagens citat.


Som väntat blev det underkänt av småglinen. Sara och Catherine hade kul....


Sen åkte jag vidare till en turkisk restaurang - Anatolia, för att bestämma menyn för morgondagens middag. Så skönt med catering!

Därifrån vidare till skolan återigen för 'barnpassning' innan Saras simträning. Medan hon låg och simmade längder åkte jag till en försäljning av lapptäcken som Saras fröken hade hemma hos sig. De amerikanska fruarna älskar lapptäcken och köpte flera. Jag nöjde mig med grytlappar och påskpynt. Försäljningen av detta går till välgörenhet.


Pust. Tur att morgonens yoga blev inställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar