torsdag 29 september 2011

Nothing sucks like Electrolux, eller?

Morgonpromenaden till bahasalektionen hos Gitte går längs Jalan Antasari - en av huvudlederna in till stan från de södra delarna av Jakarta. Trafiken står still emellanåt. Moppeförarna chansar och åker förbi bilarna i fel fil. Tar polisen dem så kostar boten inte så mycket.


De flesta lektionerna hittills har varit hemma hos Gitte. Hon och hennes maid är helt fantastiska. Vi får alltid nybakat bröd, smoothies, kakor och idag även nygräddade pannkakor till frukost hemma hos henne. Det är svårt att matcha det.

Dagen har annars mest handlat om inköp. Jag har köpt vin (Hurra -fick köpa 20 flarror!) och även lite mousserande sådant till en middag vi ska ha på lördag. Har även handlat termosar och glas inför Nordiska Klubbens morning coffee som jag ska ha hemma hos mig på tisdag. Köpte även 24 vinglas för 110 SEK. Imorgon ska jag åka förbi en porslinsaffär och hoppas på att de har några tjusiga kaffekoppar. Ibland säljer de Rörstrand- och Gustavsbergserviser urbilligt här. Det kan komma upp till 20-30 Nordic Ladies på tisdag.

 
En kaffebryggare är jag också på jakt efter. Fick dock inte tag på någon i lämplig storlek idag. Eftersom min svåger är designansvarig på Electrolux, var jag bara tvungen att fota deras hörna i vårt lokala lilla shopping mall Point Square. Tjusigt - eller hur Martin. Speciellt AC-apparaterna var snygga!



Under tiden hade en palm kollapsat där hemma. Vet inte om den är helt död nu. Stammen är ihålig och blir den vattenfylld kan den börja ruttna vet jag av erfarenhet. Det luktar inte så gott då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar