söndag 18 september 2011

Family trek i Sentul Highlands

Det har varit mycket tandagnissel i familjen inför dagens utflykt med Nordiska Klubben. Jag hade tre man mot mig. Väckarklockan ringde klockan 06:00 och vi gav oss av söderut mot Sentul. Resan tog cirka en timme.


Vi var totalt 70 personer från Danmark, Sverige och Norge - norrmännen som är vana att gå på tur hade kommit med detta förslag. Det blev en härlig dag.



Chrille ville absolut vara med på bild för att föreviga sitt deltagande. Hugge tittade efter knarkväxter. Här sniffar han på ingefära- helt ofarligt alltså.


Barnen tog i alla fall täten. Jag råkade trampa ner i ett dike redan efter två minuter och fick gå med ena foten genomblöt hela vägen. Sen fick jag koncentrera mig bättre på var jag satte ner fötterna. Stigen var smal och det fanns ganska branta stup bitvis. Vi som har större barn gick en runda på nästan två timmar. Det var varmt och vi gick upp och ner i bergen.





Kaffeplantor.




Vi passerade några byar på vägen.


 


Och fina risfält där folk stog och jobbade.




Bybarnen ropade -'Hello'.


Vi såg en skorpion - död som tur var. Sara trampade också nästan på en orm. En svart liten sak som låg stilla på stigen och ringlade iväg när hon kom.


Vi såg flera spindelnät med STORA spindlar i.


Väl nere i mål väntade en barbeque-lunch.


Det är så upplyftande att få lämna storstaden och andas lite frisk luft ibland.


Väl hemma igen beställde Chrille 'home delivery' massage. En tjej kom på moppe och masserade bort hans träningsvärk i skinkorna som han fick efter squashspelet igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar