fredag 9 september 2011

Indonesiska körkort

Nu har vi äntligen skaffat indonesiska körkort. Personalavdelningen på Chrilles jobb fixade pappersarbetet, anlitade en agent och vi skulle bara infinna oss på en polisstation för att fotograferas. Vi åkte tidigt imorse för att hinna med dagens övriga övningar. Stationen låg halvvägs på väg ut till flygplatsen och det tog en timme att ta sig dit.


Väl framme upptäckte vi att vi glömt passen och vårt visum hemma. Vi vände uppgivna hemåt och ringde Kent agent som tyckte vi skulle försöka fixa körkorten trots det. Det tog oss knappt tio minuter, sen var allt klart. Ingen frågade om pass. Ingen frågade om visum. Ingen frågade om våra svenska körkort. Ingen frågade om vår syn. Lätt som en plätt.


Så nu blir det åka av. Maryono, vår chaffis, skrattade när vi kom ut så snabbt. - 'Express licence', sa han bara.


Vi körde Chrille till jobbet och jag hann handla innan golfträningen på Kemang Sports - en driving range som ligger inklämd bland alla hus. Jag och indiska Wini har börjat ta lektioner hos en australiensisk man. Han la om hela min sving.


Nu är jag hemma hos min lilla sjukling igen. Hon mår bättre nu, men har lite feber fortfarande. Ikväll väntar Dicks födelsedagsfirande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar