tisdag 20 september 2011

Drama in the garden

När jag gick upp imorse låg denna sötnos och vilade sig på golvet i vardagsrummet. Den hade damm mellan tårna. Jag hann ta flera bilder innan cicaken - indonesiska för ödla, sprang iväg.


Sen åkte jag in till stan med Chrille för att leta efter en soffa. Vi måste slutmöblera vårt hus då det fortfarande ekar tomt överallt. Jag har inte haft tid, ork eller lust att ta tag i detta efter sommaren, men nu behöver vi en soffa till TV-rummet.

När jag kom hem - utan soffa, hade ett träd blåst omkull.


Jag ringde husägaren som genast skickade ut några killar för att få trädet på plats igen. Iyem och hennes man hjälpte också till.


Jag hann också åka förbi blommarknaden och köpa näckrosor till fiskdammen.


Kunde heller inte låta bli denna fina bouganvilla.


Hugo kom hem med 'the Student Bus Service Handbook'. Det är en 18-sidig skrift som beskriver skolans busservice. Där kan man läsa vilka regler man måste följa som bussåkare och vad som händer om man inte gör det. Hugo var i alla fall med på en bild i boken vilket var lite kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar