onsdag 7 september 2011

Fler pottor...

Nu har jag verkligen snöat in på det här med krukor. Efter en ljuvlig morgon med sim i poolen kom Gunilla och Josefin över. Vi åkte i samlad trupp till Pot Gallery för att shoppa krukor och present till på lördag då vi ska på party till Torill.

Det fanns så mycket snyggt att välja på så jag - som har så svårt att bestämma mig, blev alldeles vimmelkantig. Kom i alla fall hem med denna jättekruka och matchande bollar till.



Köpte även en lampa i samma utförande. Skärmen kommer senare. Nu måste jag bara komplettera med ett sidobord för att slutmöblera vår 'reception area'.


På eftermiddagen var det möte med Saras fröken. Hon hade kallat alla mammor för ett planeringsmöte så att inga viktiga dagar missades. Vi gick igenom helgdagar för länderna som är representerade i Saras klass. Jag och Oscars mamma kommer att ansvara för Luciafirandet i klassen. Det blir i snitt två klasspartyn per månad. Man kommer bland annat att fira en indisk ljushögtid, thanksgiving och en fillippinsk påsk. Tur att detta sker på skoltid.


På eftermiddagen var det simning för Sara igen. Jag och Hugo spelade under tiden tennis på en bana bredvid. Hemresan från skolan sen var mindre angenäm. Det var två hungriga och gnälliga barn i bilen... och det blev inte bättre när vi kom hem. Pust. Tur att Iyem i princip hade middagen klar då. Sara hade dock gjort upp egna planer och blev upphämtad av Catherine. De skulle till PIM och äta hamburgare.

Iyems 10-årige son var på omskärelse idag. Han har så ont tydligen och har bara en sarong på sig. Stackaren! Man gör även omskärelse på flickor här - tydligen redan när de är nyfödda. Jag bara ryser. Fy tusan vilka traditioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar