torsdag 1 september 2011

Slut på ledigheten

Igår kväll bjöds det på Rendangbiff hemma hos Gitte och Kenneth. Det är en kryddstark gryta som fått puttra på spisen så länge att köttet nästan faller isär. Så gott.


När man har pool i trädgården är det alltid någon som badar. Igår var alla barnen i - åtminstone en gång. Hugo är äldst av barnen i detta gäng. Sara och Noah är jämngamla och Matilda ett år yngre. Det skiljer ytterligare något eller några år till de andra barnen. Men alla har någon att vara med.


Hos Gitte finns mycket kul att göra. Det finns studsmatta, pingisbord och kaniner.

 


Idag fick jag ställa klockan eftersom Bahasafröken väntade. Jag cyklade hem till Gitte - återigen, som hade varit uppe med tuppen och bakat färskt bröd till oss trots den sena kvälln igår. När jag kom hem var det fortfarande tyst och stilla i huset. Amelia hade sovit över hemma hos oss och alla tre kiddsen låg och sov i samma rum. De hade legat och snackat halva natten och gjort roliga bilder med hjälp av appar. Hugos geekbild blev hur bra som helst.


Sen var det golf för mig, Chrille och Hugo som äntligen var sugen på att spela golf igen. Men han hade inte tålamod till mer än nio hål.



Det gick så bra för honom idag. Han slog många fina och långa slag.



Mitt spel var som vanligt - upp och ner. Men jag var väldigt nöjd med mina nya golfskor. De är inte så snygga med den genomskinnliga sulan, men de är underbart sköna. De bästa jag någonsin haft.

 

Imorgon fredag är det skola igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar