onsdag 1 februari 2012

80-talskläder

Jag har haft fullt sjå att hitta på vad vi ska ha på oss på 80-talsfesten nu på lördag. Engström får välja  på två olika skjortor och han gillar den blåa bäst. Den knallgula blev riktigt snygg tycker jag.


Själv ägnade jag större delen av eftermiddagen igår åt att sy en klänning i samma blå tyg, men det gick tyvärr inget vidare. Jag försökte kopiera en enkel klänning som jag har, men det glansiga tyget var ursvårt att sy i. Dessutom fattade jag inte att jag skulle lägga på några centimeter på sidorna då det var strech i den befintliga klänningen. Resultatet: fruktansvärt fula sömmar och en klänning som var några storlekar för liten.... j-vla skit. Jag åkte därför och shoppade en färdig klänning istället. Tur att det finns så mycket 80-talskläder i affärerna! De röda skorna är original från 80-talet. Jag köpte dem i Portugal när jag och Jeanette var ute och tågluffade 1989 tror jag att det var. Tjusiga Charles Jourdan - aldrig använda.


Hugo är och spelar tennis i tennisklubben för andra dagen i rad. Han tyckte att det var så roligt igår!
Sara är hos Halle och övar inför talangshowen i skolan. Jag håller på med att blåsa liv i den svenska skolföreningen - det blir alltid mer jobb än man tänkt sig. Pust. Tur att det finns två andra tjejer som också är lika engagerade. Dels lärarinnan, dels en nyinflyttad tjej som var aktiv i skolföreningen i Quatar som hon nyligen lämnat för Jakarta.

2 kommentarer:

  1. Trodde man lämnade saker för att sys upp i Jakan! Inte att man sydde själv...;) kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ja, det borde jag ha lärt mig vid det här laget...

    SvaraRadera