onsdag 22 februari 2012

The Rockets

Dagen började med en tuff tennismatch mot Torill som jag tyvärr förlorade. Torill var för dj-vlig idag. Tog varenda boll. Jag sprang som tusan och eftersvettades hela dagen efter det.

Sen var det fika och skolmöte hemma hos mig. Svenska skolan drar igång nästa vecka och det kommer nog att bli jättebra. Vi har en sådan bra lärarinna på plats. Barnen kommer att delas upp i tre olika åldersgrupper och alla ska ha två timmar svenska i veckan.

Sara åkte ut till flygplatsen med vår chaffis Maryono för att hämta upp Elin och Ankie som landade kl 18:10. De har landat och sitter just nu i bilen på väg hem.

Hugo hade sin första basketträning idag och vi var tvungna att ta taxi dit. Det var tjockt på Fatmawati idag. Det stog fullkomligen stilla. Mitt i alltihop kom ett gäng brandbilar med blåljusen på. Hoppas att de hann i tid....

Hugo får skippa sin ena tennisträning för att hinna med alla aktiviteter. Han har fotbollsträning måndag och torsdag samt minst en fotbollsmatch varje helg. Tennisträning varje tisdag. Basketträning varje onsdag och matcher på helgerna. Sen måste han ju hinna med alla läxor. Och svenska skolan från och med nästa vecka.


Ny säsong = nytt lag = ny tröja. Han spelar för 'the Rockets' i år.


Poolen fylls fortfarande på med vatten - vattnet har stått på sedan igår och det går inte snabbt. Den är fortfarande skitig som tusan. Imorgon, när den är fylld, ska den rengöras. Ägaren - som hade tänkt sig att hans egna mannar skulle städa ur den, fick tänka om. Jag vill ha ett proffs. En som kan ta prover på vattnet och tillsätta rätt mängd kemikalier.


Under tiden som Hugo var på basket träffade jag Boel på gamla goda Hotel Kristal. Vi hann med några glas vin innan jag skulle hämta upp Hugge och hon skulle vidare till bokkklubbsträffen som jag tyvärr missar även denna gång. Jag har dock läst ut boken som handlade om en kille som infiltrerade Hells Angels.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar