onsdag 29 februari 2012

Resan till Gili

Vi har nu återvänt till Jakarta, men eftersom jag inte hade tagit med mig någon dator lägger jag upp bilder från dagarna på Gilli nu.

Det var småsegt för oss alla att gå upp i lördags. Planet gick klockan 09:00 och vi var tvungna att gå upp tidigt, tidigt... Vi vuxna hade varit på fördrink hos Linda och Mats och sen på ett urkul party hemma hos Gunilla och Dick kvällen innan och var inte så fräscha eftersom åtminstone jag kom hem två på natten. Ankie hade åkt hem någon timme innan vilket hade varit klokt även för mig... Barnen var småslitna de också då de inte heller kom i säng i lagom tid. De hade varit hemma och lekt med Matilda.

Vi roade oss med lite shopping på flygplatsen innan planet skulle gå.


Vi landade på den nya internationella flygplatsen på Lombok.


Där stog ett antal stridsflygplan parkerade.


När vi höll på att lasta in bagaget i taxin hörde vi stridsplanen lyfta. Så häfligt. Mullret var öronbedövande. Det var inte lätt att fotografera planen i luften eftersom de försvann oerhört snabbt.


Vi korsade Lombok på en timme och en kvart och fick sen byta fordon och ta en Gili Mercedes sista biten till båten.


Överfarten tog inte så lång tid. De tre små Gili-öarna ligger nära norra Lombok.


Äntligen framme på Gili Trawangan - den största av öarna där det finns flest hotell och restauranger. Molnen låg tunga över norra Lombok, men stannade där hela tiden. Vi hade fantastiskt väder hela tiden.


Gili Trawangan kallas också för Gili Tralala. Mycket beroende på alla backpackers som partar och äter magisk svamp. Någon vi inte gjorde denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar