lördag 23 mars 2013

Fix

Igår och idag har det varit förberedelser inför gästernas ankomst. Jag sprang då nästan på denna tjusiga och väldigt stillsamma lilla fjäril i trappan.


Barbordet/köksön har äntligen levererats. Jag har velat beställa det i över ett års tid, men det är först nu som Meja-Meja - som affären där jag har låtit tillverka den heter, har köpt in marmor. Bordet blev så stort! Och högt! Jag undrar om det inte hade varit bättre om det hade varit 10 cm lägre.... men, men...det passar ganska  bra som det är också. Vi åt middag vid det igår.


Även barnens skrivbord har kommit och de blev precis så fina som jag hade hoppats på.


Det enda tråkiga är att vi har sladdar liggandes överallt. Det saknas eluttag och vi har förlängningssladdar precis överallt.


Även draperiet har kommit upp igen. Engström knorrade lite när han var tvungen att hjälpa till, men han fick till det rätt bra. Draperierna är rätt så tunga och jag kanske måsta beställa några i ett tunnare tyg om hela härligheten rasar igen.


Jag har köpt nya blommor också.


Ett avbrott i arbetet blev det trots allt då vi åkte till CITOS för att äta lunch. Vi hann också med en liten biljardturnering medan vi väntade på maten.


Nu är chaffisen och hämtar Jeppe på flygplatsen. Imorgon kommer också Kattis och gänget. Det ska bli så kul med besök!

Ikväll får Jeppe hänga med oss på drink hem till Isabelle och Fredrik eftersom Gunilla och Dick är i stan. Vi ska ut och käka middag tillsammans vilket ska bli urkul det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar