tisdag 19 mars 2013

Ledig tisdag

Idag var Sara ledig från skolan. Igen. Och vi fick en heldag på stan hon och jag som började på PIM med lunch på Saras favorit - Sushi Groove. Restaurangen var nästan helt tom trots att klockan var 12 och det är ju mitt i den vanliga lunchrusningen. Servicen var därför extra snabb vilket var urskönt.


Vi shoppade loss på Metro efteråt eftersom vi hittade flera bra grejer på rea. Bland annat så köpte vi en extramadrass som kanske kommer till användning nu när vi väntar storbesök.


Sara ville absolut också ha en sovsäck. Jag fick för mig att hon skulle använda den på en övernattning i skolan, men det kom sen fram att hon skulle ha den till Harlem Shake....
Vi hann också åka förbi en bra outletaffär där vi botaniserade i nästan två timmar och kom ut alldeles svettiga med flera stora kassar. Sara hittade flest saker till sig själv - som vanligt alltså, men vi hittade fina shorts från Nudie till Hugo och det var toppen att Sara var med som smakråd. Vi köpte också fina badlakan som det stog Tommy Hilfiger på. Några av dessa ska ges bort i present när vi åker hem till Sverige. Vi köpte flera andra bra presenter till nära och kära - det är ju inte så långt kvar till sommaren.


Annars så åker barnen runt på sina nya kontorsstolar i vardagsrummet hela tiden. De har inte kommit på plats ännu eftersom de beställda skrivborden inte har levererats. De ska komma imorgon, men det återstår att se.


Imorgon är det också golftävling för mig.

2 kommentarer:

  1. Sådan mor sådan dotter. Hon har helt klart ärvt shoppinggenen från dig :). Gott m lunch på Sushi Groove - mitt favvoställe oxå! Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Ja, det är trevligt att man delar intressen!

    SvaraRadera