torsdag 21 mars 2013

Golftävling

Igår var det golftävling med BWA-damerna igen. Mari, danska Sine, holländska Emmeline och jag spelade Texas Scramble tillsammans och vi hade en jättetrevlig runda. Vi spelade ganska bra och kom in på 5 över par. Tyvärr räckte det inte så långt och vi slutade på plats 8 av 13. Men vi kommer igen nästa gång.


Som alltid när jag spelar på Matoa så regnar det. Det brukar alltid börja på hål 18, men igår kom regnet redan på det 17:nde hålet.


På kvällen var det bokklubb hemma hos Lussan och vi hade läst Morgon i Jenin. Det är en mycket bra och intressant bok som handlar om livet i ett palestinskt flyktingläger och den fick högt betyg av alla. Lussan flyttar hem till Sverige i april och det var nog sista gången jag var hemma hos henne. 
Idag var det också sista gången vi hade lektion med min underbara bahasagrupp eftersom även Claire flyttar härifrån i april - till Dubai. Gemma vill sluta hon med eftersom hon nyligen börjat läsa mandarin och måste koncentrera sig på alla kinesiska krummelurer. Gitte och jag fortsätter dock. Vi ska ha lektioner varannan vecka till att börja med och hoppas att vi hittar några andra som vill läsa med oss. På nivå tre är vi nu.


Hugo var ledig från skolan idag sånär som på en konferens. Vi åkte dit efter min bahasa och som vanligt var det han som ledde konferensen och berättade om sitt skolarbete för mig. Hans betyg har blivit bättre än i höstas och har har fått flera A:n på sina prov på sistone. Jätteduktig är han. Det han måste utveckla är skivandet.
Vi åt en god lunch på Pepe Nero efteråt innan det var dags för mig att hämta Sara i skolan och åka och spela tennis på ISCI - International Sports Club Indonesia. Klubben har funnits länge och är rätt så nedgången. Det brukar vara mycket folk där på helgerna tydligen, men idag var det helt folktomt. Det var bara jag och Sara där. Och all personal förståss. Den ligger vid en liten sjö och man kan lära sig att segla där också.

'


Vi hade varsin tränare och spelade i den värsta hettan. Fy vad varmt det var!


Det var dock jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar