måndag 9 september 2013

Helg med bio och golf - som vanligt

Vi hade en väldigt stillsam helg och kunde sova ut ordentligt för en gångs skull. Vi vuxna i alla fall. Barnen vill aldrig gå och lägga sig. De är vakna långt efter att vi har sussat in.
I lördags fick Chrille spela golf alldeles ensam eftersom jag var snack mom för Saras basketgäng. 


Hugo spelade fotbollsmatch samtidigt och jag sprang fram och tillbaka mellan basket- och fotbollsplanen flera gånger och serverade frukt och dricka emellan. Båda barnen vann sina matcher. 
Det var andra helgen i rad som Saras lag vann med ytterst liten marginal; 30-29 blev resultatet denna gång. Sara lyckades till skillnad mot förra veckan också sätta några skott. 
Hugos lag låg vid halvtid under med 4-0 och Hugo ville då sluta spela fotboll. Det vände dock och de vann med 5-4 vilket var kul. Nu kanske han vill fortsätta spela. Höstterminsligan är inte lika proffsig som vårens Coca Cola-liga. Alla som vill får vara med och lagen blir därför lite olika bra.


På lördagskvällen åkte vi in till Senayan City och gick på bio. Vi hann med en snabb middag på Marche - en schweitzisk bufferestaurang som är inredd som en alpstuga. Man kan till och med sitta och äta i en linbana.


Vid ingången får alla varsin lapp där det man beställer vid de olika stånden sedan bokförs.


Det fanns en massa godsaker såsom rösti och olika korvar.


Efterrätten åts på bion. Vi såg the Internship som var riktigt rolig och bra. Trots att jag valde film denna gång. Det regnade tropiskt när vi åkte hem - den torra säsongen verkar ha kommit av sig alldeles för tidigt i år.


Igår blev det golf som vanligt. Jag hade dessvärre glömt mina skor hemma och fick köpa mig ett nytt par. Jag hade tur eftersom de bara hade ett par skor i min storlek i golfshopen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar