fredag 13 september 2013

Kort skolresa

I onsdags var barnen lediga från skolan och de sa därför att det var fredagskväll redan på tisdagen. Båda sov då över hos kompisar. Sara var busy som vanligt och åkte direkt till ett kalas på onsdagen, men jag fick med mig en unge ut på lunch i alla fall. Hugo och jag gick på en ny fransk bistrorestaurang som ligger inne i det ganska så nyöppnade varuhuset Gallerie Lafayette. Vi käkade även profiteroles till efterrätt.


I samma shoppingcentra såg jag denna affär.


Hugge vill tyvärr väldigt sällan vara med på  kort.


På onsdagskvällen hade jag bokat tid med en tennistränare på JIS samtidigt som både Hugo och Sara hade träning. Vi kunde därför vi åka dit gemensamt.


Pak Benny körde helt skiten ut mig. Gud - jag var helt kräkfärdig efteråt! Det var länge sedan jag var så trött och svettig. Men det var himla kul så jag har redan bokat en ny lektion nästa vecka.


Igår torsdag åkte både Hugo och Sara iväg på skolresa. Hugo skulle till Bogor och bo på Novotel där, medan Sara åkte till en konferensanläggning som heter Lido Lakes. Båda ställena ligger cirka en timmes bilresa från Jakarta. 
Denna skolresa kallas för Advisory Retreat. En gång i veckan är det Advisory i skolan då man träffas i små grupper och diskuterar olika saker. Meningen med resan antar jag är att man ska lära känna de andra i sin respektive advisory-grupp.


Denna vecka blev det tjejgolf redan på torsdagen eftersom Birgitta ska resa bort idag fredag. Vi fick med oss danska Sine men Mari kunde tyvärr inte följa med då hon stukat foten under en tennismatch. Jag fick storstyrk av Birgitta igår. Utklassning. Men jag hade lite otur också måste jag säga.


Idag kommer barnen hem och sen blir det pubkväll med Nordiska Klubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar