tisdag 12 augusti 2014

Hemma igen

Sista dagen på Bali tog vi det lugnt.


Denna semester har vi spelat mycket kort. Det har blivit flera omgångar skitgubbe och gurka vid varje måltid.


Vi gjorde också en cykeltur längs Nusa Duas östkust ch spanade in alla de tjusiga hotellen som ligger där på rad.


Det gick knappt att bada i havet eftersom vågorna var hysteriskt höga. På bilden nedan syns hur högt vattnet slår upp vid den steniga udden. Chrille och Hugo cyklade ut dit också och kom tillbaka alldeles genomblöta.


Sophanteringen i Indonesien är ju inte den bästa och man öser antagligen ut allt i vattnet. Det är så synd eftersom skräpet kommer in igen då det blåser tillräckligt mycket. Jag har aldrig sett den fina Nusa Dua-stranden så skitig någonsin.


På eftermiddagen åkte jag in till Seminyak en sväng för att gå till en av mina favoritaffärer.


Tyvärr hade man dubblerat priserna från förra gången jag var där. Undrar om man gör det under högsäsong. Jag köpte i alla fall en liten golvlampa. Den ser ut som en indonesisk kycklingbur och är så fin. Jag måste nog köpa en i en större storlek också nästa gång.


Jag köpte några fler träd också. De andra mötte upp och vi åt middag på en mycket trevlig restaurang som hette Urchin.


Flygresan hem idag gick ovanligt smidigt och utan några som helst förseningar. Chrille åkte direkt till jobbet. Jag och barnen tog den nya tollroaden hem från flygplatsen i Jakarta och var hemma på en halvtimme blankt. Helt fantastiskt. Barnen kom hem, duschade och stack ut igen. Sara är på sleepover hos Maureen och Hugo skulle träffa en kompis och eventuellt gå på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar