onsdag 27 augusti 2014

Tenniskaffe

I söndags var vi på bio efter en svettig golfrunda på Pankan. Vi såg Guardians of the Galaxy - en film som killarna hade valt och som var ganska så kul. Det blev ett glasstopp på vägen hem på det vanliga stället också eftersom de nästan alltid har bananglass där. En smak som en av killarna (läs Chrille) alltid letar efter.


I början på ett skolår är det alltid flera möten i skolan som man bör vara med på. Mötena är oftast på eftermiddagarna och det är bäst att cykla dit för att undvika att hamna i bilkö. Man hamnar ju alltid i trafikkaoset, men det går att lirka sig fram genom det på cykel.


Igår informerades det om niornas projektvecka då alla nior ska ut och resa i november. Tills på fredag ska alla bestämma sig vart de helst vill resa och man får välja fyra av tio möjliga destinationer och hoppas på att man hamnar på något av sina val. Och det är inte vilka destinationer som helst - man kan åka till de flesta länder i vårt närområde. Hugo vill helst åka till Australien.
Våra barn vet inte hur bortskämda de är. Vi mammor som var med på mötet var rörande överens om det eftersom det kostar en hel del att skicka barnen på denna obligatoriska resa. Och ingen frågar någonsin om man har råd eller inte.


Jag har i veckan annars hämtat ut mina resväskor som varit på lagning och handtagen är som nya. Härligt med tre års garanti på grejerna.


Igår var jag tvungen att handla lite extra mycket för att förbereda inför en tennislunch hemma hos mig. Jag var på flera ställen - på Hero i Kemang bland annat, eftersom det alltid saknas något man behöver. 


Vid Hero finns det flera stånd där man säljer blommor och jag brukar köpa snittblommor där.


Vi spelade tennis som vanligt idag och skulle ha en knytislunch hemma hos mig efteråt. Eftersom många inte kunde vara med ställde vi in lunchen, men ångrade oss i sista sekund och åkte hem till mig ändå för att åtminstone dricka lite kaffe tillsammans. Vi bytte inte ens om utan minglade runt i svettiga tenniskläder allihopa. Vi skippade dock kaffet och jag gjorde en sommardrink på mousserande vin, sprite, jordgubbar och stjärnfrukt istället som uppskattades av alla.


Det blev mycket trevligt trots att vi bara var en liten skara idag. Jag bjöd även på grekiska färsbiffar, tzatziki och sallad. Och hade även bakat en kladdkaka till efterrätt.


På eftermiddagen tog jag en snabb tur förbi en mässa på Jakarta Convension Center som pågår just nu. Den var dock inte så intressant då det nästan bara fanns batik att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar