måndag 11 augusti 2014

Skönt med semester

Vi har det toppen och njuter av Bali. Det är fullmånestider vilket medför stora skillnader mellan låg- och högvatten. Det är ganska så blåsigt också - tydligen brukar det blåsa mycket här just i augusti. Balimånen syns fint från solstolen vid stora poolen på bilden nedan.

Sara kan fortfarande göra en flickis.

Infinitypoolen ligger vid stranden.

Det finns många ekorrar här. De är ganska så orädda och kommer gärna fram då folk bjuder på mat. En japansk dam matade ekorrarna på bilden nedan med chips. Det verkade de gilla.

I lördags åkte vi in till Kuta igen och gick genom den smala och mörka Jalan Popies-gränden.

Vi ville testa en ny restaurang som vi hade sett kvällen innan och som vi tyckte såg trevlig ut.

Det visade sig vara ett riktigt lyckokast. Un´s drivs tydligen av en schweizare och det var en enorm ordning och reda på servisen. Till och med rödvinet serverades väl kylt utan att man behövde säga till om det. Chrille tyckte att restaurangen hörde hemma bland 10-i-topp restauranger vi varit på i Indonesien.

Vi åt fantastiskt goda förrätter varav vol au venten var killarnas favorit. De fortsatte sedan med ravioli carousel - en rätt bestående av hemmagjorda pastaknyten med fem olika fyllningar och såser till.

Chrille och jag gick en promenad häromdagen och gick då ut på udden.

Här skulle man inte vilja hamna i vattnet. Vilka enorma krafter det är.

Igår var Chrille, Hugo och Sara ute på canyoning hela dagen. De kom hem alldeles överlyckliga även om Chrille tyckte att det hade varit väldigt läskigt emellanåt. Jag var så glad att jag skippade den utflykten när jag hörde att de bland annat hade fått göra nio meters höga hopp ner i små vattenhål och hissa sig ner för 30 meter höga vattenfall med lina. Jag åt en trevlig långlunch med Ellen på hotell Westin istället. På kvällen blev det en japansk buffémiddag på vårt hotell bara eftersom äventyrarna var lite möra.

Det kommer ett separat inlägg om deras strapatser senare.