söndag 24 augusti 2014

Hole in one!

I fredags spelade jag golf med Mari och Pamela och fick se mitt livs första hole-in då Pamela gjorde en sådan på hål 16 på Palm Hills. Helt fantastiskt! Det var så lustigt för att vi hade precis pratat om det. Jag skulle slå ut först på det hålet och sa till de andra; - ´Kolla nu när jag gör en hole-in-one´. Jag gjorde tyvärr inte någon, men det gjorde alltså Pamela som var på tur att slå ut efter mig. Vi fick ingen skumpa i fredags utan ska vänta in Birgitta som inte har hunnit landa i Jakarta ännu.


På fredagskvällen var vi på stand-up i Kemang. Vi käkade en snabb middag med några kompisar på Park19 innan showen och skulle fortsätta till EP efter showen med dem också och där träffa ytterligare några andra, men så blev det inte. Föreställningen var på tok för lång. Tre timmar höll den på och flera av oss höll på att somna mitt i då inte alla komiker var speciellt roliga - speciellt inte de som ställde upp i Open Mic-delen av showen. Föreställningen sög fullkomligen musten ur oss så vi åkte hem.

Hugo har haft try-outs i fotboll hela veckan. Varje dag har han haft träningar med high school-tränarna och så även på lödagsmorgonen. Redan klockan 08:00 var han på plats och de spelade korta matcher fram till 10:30. Det blir nu en tuff uppgift för tränarna att ta ut spelare till de tre fotbollslagen; Varsity är det bästa, Junior Varsity det nästbästa och så har man ett tredje lag också. Hugo är ju freshman i år - det vill säga yngst på high school och det är inte så vanligt att man som freshman platsar i Varsity. Han hoppas på att hamna i Junior Varsity därför. Han går bara i nian och high school går ända upp till tolvan.


Det var en varm dag igår. Det har inte regnat på några dagar och temperaturen har därför stigit. Någon sa att det var 37 grader mitt på dagen igår. Vi svalkade oss vid ´duschen´ bredvid fotbollsplanen.


Månda av killarna som spelade var flera år äldre än Hugo och många var vuxet biffiga. Hugo är dock lång så han var faktiskt en av de längsta spelarna på planen.


Senast på måndag ska grabbarna få reda på vilket lag de har hamnat i.


Hugo var nöjd med sin insats på lördagen - han gjorde ett snyggt mål också och det är alltid bra när man ska visa upp sig. Vi firade med en lunch på Ramen 38. Chrille beställde in deras starka nudlar som Hugo knappt kunde äta upp häromdagen. Vi varnade honom, men han var tydligen sugen på att sitta och svettas, gråta och snora.


Chrille spelade sedan golf med Fredrik medan jag och Hugo tog en sväng förbi d´Brasco. Vi köpte två skjortor till honom där eftersom skjortor blivit hans nya grej nu när han är stor och går på gymnasiet. Många av killarna har på sig skjortor - gärna helt öppna med en T-shirt under.  Hugo har nyligen även fått en röd-och blårutig skjorta och en snygg enfärgad mörkblå som är han favorit. Jag läste någonstans att mörkblått är det nya svarta.


Vi käkade middag med Isabelle och Fredrik på en koreansk restaurang där maten grillas vid borden och åkte därefter till Lippo Mall för att gå på bio, men nästan alla föreställningar var utsålda. Och filmen om Grace ville Chrille och Hugo tyvärr inte se....


Sara är hos kompisar hela tiden. Hon hade en sleepover hos Maureen i fredags, var bara hemma lite snabbt och bytte om igår och stack sedan direkt till Halle.

2 kommentarer:

  1. Hej familjen Engströms!

    Mitt namn är Henrik och jag är adopterad från indonesien. Jag bor nu i Sthlm och ska om 2 veckor resa tillbaka till Jakarta och Indonesien för första gången.

    Jag har varit i kontakt med organisationen som hjälpte mina föräldrar att adoptera mig 1983, tyvärr har de inte så mycket mer information att ge än vad jag redan vet idag.

    Det jag undrar är om ni känner till barnhemmet Budi Wahyuni? Troligt är att det inte ligger kvar på den adress jag har fått. Men jag såg i ett tidigare inlägg att ni hade besökt ett annat barnhem i södra jakarta?

    Skulle verkligen uppskatta er hjälp om ni kunde hjälpa mig att komma i kontakt med något barnhem/mödrahem i jakarta!

    Har inte inte alls mycket att gå på. Och sen hittade jag er blogg och tänkte att jag kunde höra av mig. Jag skulle vara oerhört tacksam för lite tips och hjälp.




    Med vänlig hälsning,
    Henrik

    SvaraRadera
  2. Hej Henrik,
    Jag känner inte till barnhemmet som du nämner, men det går säkert att få fram någon adress eller telefonnummer. Har du någon mer info om det redan? Du kan maila mig på monkan.engstrom@gmail.com

    SvaraRadera