fredag 1 augusti 2014

Hopp

Kom på att jag glömde att lägga till en bild i förra inlägget. En bild som jag tog när jag hos frissan sist. Min hårsalong som jag tidigare har gått till, stängde abrupt innan sommaren. Nicki - den skottska som drev den, har numera gift sig och flyttat härifrån. Hon fick tydligen immigrationspolisen på sig och kunde inte jobba klart sin sista tid i Jakarta. Jag har nu hittat ett annat ställe som verkar toppen. Det är en kinesisk indonesiska som driver salon Feliz och hon är helskön. Hon har bott i Kalifornien i många år och är därför van vid västerländska hår. Hon har vid sidan av hårklipperiet även försäljning av en massa olika saker på salongen. När jag var där sist höll en kille på med ett riktigt finsnickeri. En månad tar det att snida fram en sådan tavla och de kostar därefter. Funderar på om jag ska önska mig en sådan när jag fyller år nästa gång. 


En bra nyhet är att AC-killarna nu äntligen dykt upp. Hoppas bara att de har rätt grejer med sig så att vi kan sova i vårt sovrum. Jag och Chrille har sovit i Hugos rum i ett par nätter efter att ha sovit i vårt rum utan AC men insett till slut att det har varit alldeles för varmt.

Barnen badar och hoppar från terassen. Idag vågade Sara hoppa två gånger.






Hugo hoppade han också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar