tisdag 10 december 2013

Fönsterproblem

Vi hade en ljuvlig morgon idag och när jag tittade ut genom sovrumsfönstret såg jag att rambutanträdet blommar så fint just nu. Eller blommar och blommar - det är nog snarare frukter de gröna små bollarna. Jag öppnade en av de stora glaspartierna för att kunna ta en bild, men det skulle jag inte ha gjort.


Gångjärnet nedtill gick sönder och dörren gick sedan inte att stänga. Det var det enda av tre partier i sovrummet som fortfarande var helt. De andra har gått sönder tidigare och vi vågar varken öppna eller stänga dem längre då jag är orolig för att hela alltet rasar. Det har också hänt två gånger nu att dörrarna har gått upp på natten för att det låsanordingen inte hakar i ordenligt.


Vår handy man har varit här och lyckats skjuta igen dörren i alla fall. Det är dock en stor glipa kvar som han tejpat för med vanlig tejp. Han ska komma tillbaka imorgon men jag tvivlar på att han kommer att kunna göra något.


Vi har samma problem nere i gästrummet. De gångjärnen har varit trasiga i flera månader utan att man har gjort någonting.


Jag passade också på att gnälla på brunnen i tvättstugan igen. Det blir en pöl varje gång man tvättar för att man satte igen hela brunnen när man monterade tvättmaskinen. Jag ifrågasatte det draget redan då. Nu har vi ovanligt mycket mygg där nere vid smutstvätten.


Pust! Jag försökte ge mig ut och göra några ärenden på dagen idag, men trafiken var vedervärdig. Det stog helt stilla så jag kom bara till PIM. Väl där blev jag glad igen då jag lyckades hitta en julklapp som jag letat länge efter.

Chrille åker till Bali med jobbet ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar