måndag 16 december 2013

Luciahelg

I fredags var det Lucia och jag var då uppe med tuppen för att lussa för barnen på morgonen.


Jag hade hela utstyrseln på mig - både vitt linne, rött band och krona på huvudet. Chrille som då var på väg tillbaka från Bali var lite avis när han fick höra att vi hade fått lussebullar till frukost.


Mari och jag var sen ute och spelade på Sentul Highlands - samma bana som förra veckan. Det såg lite molnigt och mörkt ut på morgonen, men vi hade tur och slapp regnet. Vi hade en härlig runda och åt som vanligt en god nasi goreng till lunch efteråt. Mari och jag beställer i princip alltid nasi goreng efter en golfrunda.


Katterna på den banan ser mer välmående än de smala man annars brukar se. Denna lilla kisse var dessutom så välkamouflerad mot bakgrunden att han nästan inte syntes.


På eftermiddagen åkte jag och Isabelle ner till en skräddare som håller till i mina kvarter för att få våra dukar med matchande servetter uppsydda. Isabelle prutade som tusan men trots det får vi nog ändå betala bule-pris. Bule är indonesiska för utlänning.


Det blev en stillsam kväll för oss vuxna medan båda barnen var ute på bio med sina kompisar. Sara hade tre tjejer över för en sleepover senare. På lördagen var vi uppe tidigt med Hugo eftersom han skulle spela träningsmatch mot den japanska skolan.


Det var första matchen med nya Coca Cola-laget. Hugo är i princip äldst i U14-laget och kom i år med i A-laget. Han ser så mycket fram emot att få spela med detta lag eftersom flera av hans kompisar också är med. Det var kul för oss föräldrar att träffas igen nu när säsongen dragit igång. Vi känner varandra sedan tidigare och har kul under matcherna. De vann och Hugo gjorde ett mål dessutom.


Efter lunch var det dags att åka till JIS eftersom Sara skulle spela en miniturnering med sitt nya Coca Cola-lag. Det tog sin tid innan de kunde börja spela eftersom man fick vänta på att regnet och åskovädret skulle blåsa bort. Hugo var under tiden på PIM och mer bio med sina kompisar. Vi fick order om att inte åka till PIM samtidigt....


Sara spelade så otroligt bra och sprang nog mest av alla i laget. Hon fick en knuff i magen så hon nästan tappade andan i en av matcherna.


Hon repade sig snabbt och gjorde ett hattrick i den sista matchen. Hon är så himla duktig!


På lördagskvällen var det barnens tur att vara ensamma hemma eftersom Chrille och jag var ute och åt middag med Tess och Steve. Det var deras sista gemensamma helg i Jakarta eftersom de nu ska flytta till Myanmar. Vi var först ute på Social House och sedan på en italiensk restaurang högt upp i the Plaza-skrapan. Det är trist att de flyttar men bra också för då har vi nu några vi kan besöka där.


Igår söndag spelade Chrille och jag golf ute på Pankan. Vi hade världens tur och kom ut på banan när en shotgun-tävling precis var klar. Vi hade ingen framför oss och gick runt på tre timmar blankt. Vädret var strålande dessutom och det kom ingen eftermiddagsskur alls. På hål åtta ser man ofta en stor ödla - det gjorde vi även denna gång. Han verkar van vid golfare och är därför inte så rädd. Jag kunde gå ganska nära för att ta en bild.


Det blev ännu mer bio för barnen igår kväll då vi gick och såg den nya Hobbit-filmen.Vi hann med en middag på Lippo Mall innan bion.


Det togs flera kort på mig och Sara men skärpan fick fotografen inte till.


Idag måndag blev det ingen tennis eftersom de flesta redan är bortresta. Jag var och tittade på ett hus istället.


Huset var jättefint och precis perfekt för oss. Hyran var dock ganska hög så vi får väl se hur det går.




Idag ska jag åka och sy upp skjortor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar