torsdag 12 december 2013

Misslyckad hustitt

Chrille är fortfarande på Bali så jag har bilen till 100% just nu vilket är urhärligt. Jag slapp cykla till yogan imorse. Efteråt hade jag flera ärenden att uträtta. Jag skulle bland annat titta på två hus, varav ett alldeles i närheten av PIM. När jag kom dit fick jag vänta på att bli insläppt. Jag väntade i säkert fem minuter och eftersom huset inte ligger på gångavstånd från skolan gav jag upp och åkte därifrån utan att ens ha gått in. Chrille sms:ade mitt i alltihopa om att vi omedelbart var tvungna att åka in med våra pass till hans kontor då våra visum måste förnyas. Jag åkte då till PIM och chaffisen fick åka vidare med passen.


Jag passade på att stränga om mitt tennisracket. En (1) USD kostade arbetet och det tog minst en timme att få de nya strängarna på plats. Otroligt billigt! Det var halva priset på strängarna dessutom så jag passade även på att få greppet utbytt. Det blir inte lika bra när jag gör det själv.


När chaffisen nästan var tillbaka på PIM fick jag ett nytt meddelande från Chrille om att vi även måste lämna in våra KITAS, dvs uppehållstillstånd. Jag blev lite irriterad över att jag inte skickade med dem första gången chaffisen åkte till kontoret för jag misstänkte att de också behövdes. Chaffisen fick därför åka tillbaka till kontoret och jag hann inte att göra allt det jag hade räknat med att göra idag. Det andra huset hann jag inte ens åka förbi. Jag hann inte heller åka till sömmerskan för att få en duk uppsydd som Isabelle och jag hade planerat att göra. Det får kanske bli imorgon om fredagstrafiken tillåter det.

Jag strosade runt på PIM i väntan på att mitt tennisracket skulle bil klart och hamnade i en av skivaffärerna där man säljer äkta skivor och inte kopior. Där fanns det en massa billiga julskivor att välja på bland annat och jag valde nedanstående.


När jag kom hem och tittade igenom mitt val kände jag mig lite gammal. Michael Bublé-skivan var riktigt bra medan låtarna på Barry Manilows skiva (Barry som är min gamla favorit!) lät mer som tagna ur en Las Vegas-show. Nu ska jag snart lyssna på Mary J. Blige också.

Hugo var på en extrainsatt dansträning idag eftersom de har uppvisning för oss föräldrar nästa vecka. Han fick skippa fotbollsträningen idag eftersom han har så mycket läxor till imorgon. Sara är på fotboll för tredje kvällen i rad. Jag föreslog att även hon skulle strunta i sin träning ikväll eftersom hon har haft ont i benen och knäna denna vecka, men det ville hon inte.


Nu blir det översvämning vid tvättmaskinen varje gång man tvättar. Fotot nedan är taget i början av en tvätt. Mot slutet är det plaskblött där nere så Iyem får skrapa upp flera hinkar med vatten varje gång. Ägaren har tydligen inget folk som kan åtgärda detta just nu. De ska tydligen göra avloppet större när vi är iväg på jullov.

Vi har haft dåligt tryck i duscharna sedan en tid tillbaka  och igår kom det knappt något vatten alls. Barnen kunde inte duscha efter sina fotbollsträningar. Idag var en kille här och bytte ut en pumpdel. Nu har vi vatten i duscharna, men inte i tvättstugan. Man åtgärdar ett problem och skapar ett annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar