måndag 9 december 2013

Ny köttaffär

Helgen gick ovanligt snabbt utan att vi gjort speciellt mycket. I lördags fick Chrille med sig barnen ut till en driving range, men eftersom det var en hysteriskt lång kö av folk som ville stå och slå åkte de vidare till den lilla 9-hålsbanan Fatmawati. Barnen spelade riktigt bra och Chrille hoppas nu så på att de får upp sitt golfintresse.
På kvällen var det julknytis med nordiska klubben. Vi var runt 40 personer och klubben hade hyrt BWA:s klubbhus. Det var trevligt, men det blev inget riktigt party. Det var himla gott med julmat i alla fall - det var vår enda chans att äta svenskt julbord i år. Vi var hemma ganska tidigt. 
I söndags spelade Chrille golf med the Dogs och jag och Hugo var bara hemma och skrotade hela dagen. Sara var på sleepover hemma hos Ruby.

Idag måndag var det tennis för min del. Folk är så otroligt upptagna så här innan jul så vi var bara fyra stycken som dök upp idag. Vi spelade tre dubbelmatcher och jag var på det vinnande laget hela tiden. Så härligt!

Jag åkte sedan vidare till en köttaffär som jag fått tips om. Eftersom Hugo hade beställt Biff Rydberg till middag handlade jag oxfilé och hittade även fina lammkotletter till en annan dag.


Så här blev resultatet. Hugo tyckte att denna rätt var kanske det godaste han ätit under 2013 och undrade varför jag inte hade serverat detta tidigare. Det är också härligt med hjälp som kan skära potatis så fint.


Idag har vi också tänt ett ljus för min mamma som gick bort för sju år sedan på just Anna-dagen. Vi sänder också en hälsning till Anna i USA som har namnsdag och till Ninni och Martin i Sverige som har bröllopsdag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar