onsdag 18 december 2013

VPA-show på JIS

Det nalkas mot jul och det är en busy vecka för de flesta. Chrille har julpartyn med leverantörer varje dag i princip och i måndags var vi fruar också medbjudna. Jag och Chris följde då med till the Burse och träffade flera i telekomgänget. Vi två hann även med en drink på Pacific Place innan.

Igår var Chrille ute och åt en kinesisk middag med kinesiska leverantörer medan vi andra i familjen var i skolan på the Visual and Performing Arts Show eftersom Hugo skulle uppträda. Det började som vanligt med the Strings på the Fine Arts Theater på JIS.


Sen uppträdde dansgrupperna. Vi fick bland annat se en sydafrikansk gumboot dance som också är ett officiellt språk i vissa byar fick vi lära oss.


Hugo har haft movements denna termin och de gjorde ett bra nummer.


Hugo var extra nöjd med sitt lyft.


Mitt under föreställningen upptäckte jag att jag hade satt på mig min klänning ut-och-in. Himmel! Fick springa in på toaletten och vända på den. Tur att jag hade kommit lite sent när det redan var mörkt i salongen. 


En av Hugos bästa kompisar Andy är en duktig viola-spelare och var en av solisterna som ackompanjerade kören.


Som alltid var det storbandet som fick avsluta den fina showen.


Det blev middag på Hotel Kristal efteråt eftersom barnen hade önskat det. Alla VPA-lärarna var också där och firade sin föreställning och det tyckte ungarna var lite pinsamt. Särskilt när hans dansfröken kom förbi och gratulerade honom för hans insats.



Det blev hamburgare till middag - som alltid när vi är på Kristal.


Jag hann även med att få brynen proffsnoppade på the Browhouse och spela en tennismatch mot ungersk/amerikanska Aniko innan showen. Jag vann den svettiga matchen vilket var fantastiskt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar